KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Grupa V

Szanowni Rodzice!

Przedstawiamy nasze plany na grudzień – zadań, zabaw i pomysłów mamy mnóstwo!

W bieżącym miesiącu nasze plany na każdy tydzień przedstawiają się następująco:

 Tydzień 30. 11. – 4. 12. 2020 r.

Temat przewodni: Nadchodzi zima.

 W tym tygodniu rozpoczynamy poznawanie nowej wartości – troskliwości. Będziemy ją omawiać w kontekście opieki nad zwierzętami, dbania o ich los (szczególnie ptaków) w związku z nadchodzącą porą roku – zimą.

Planujemy słuchać opowiadań, rozwiązywać zagadki o zwierzętach oraz dużo rozmawiać o naszych braciach mniejszych. Wiemy, że pogoda naprawdę im nie sprzyja i nie ułatwia życia – brak domu, pokarmu, deszcze, wiatr, czasem mróz, zimne i ciemne już dni – to oznaki zbliżającej się wielkimi krokami zimy.

Posłuchamy opowiadania o kamizelce wróbelka Elemelka sprowokuje nas do myślenia o bezpieczeństwie.

Z wielką troską stworzymy również pracę plastyczną – prawdziwe zimowe ubranie.

Tydzień 7. – 11. 12. 2020 r.

Temat przewodni: Coraz zimniej

 To będzie mocno energetyczny tydzień, ponieważ niemal każdego dnia pojawi się słowo energia. Zmieniające się warunki pogodowe spowodowały, że zatroszczymy się o to, by wszystkim było ciepło, miło i przyjemnie podczas długich, chłodnych wieczorów.

Przypomnimy sobie o ciepłych ubraniach, poznamy materiały, z jakich są wykonane i określaliśmy ich cechy. Dowiemy się, skąd i w jaki sposób bierze się w naszych domach prąd

Rozwiążemy zagadki o urządzeniach elektrycznych. Przypomnimy, jak nasze prababcie dawały sobie radę z praniem bez użycia prądu.

Zajmiemy się także trudną głoskę y – będziemy tworzyć liczbę mnogą niektórych rzeczowników. Poznamy liczbę 5. 

Wykonamy prace plastyczne, które będzie można podziwiać na wystawie, pośpiewamy, potańczymy – jednym słowem będziemy się świetnie bawić!

Tydzień 14. – 18. 12. 2020 r.

Temat przewodni: Świąteczne przygotowania

 Tydzień poświęcimy tematyce przygotowań świątecznych, nie tylko w zakresie porządków domowych, lecz także jako okazji do budowania współpracy między członkami rodziny czy grupy przedszkolnej.

Porozmawiamy o własnych marzeniach, potrzebach. Przedstawimy tradycję pisania życzeń świątecznych – przygotujemy własne kartki bożonarodzeniowe.

Zajmiemy się przygotowaniami prezentów. …ale o tym nie możemy powiedzieć ani słowa!

Mamy zamiar również poznać zwyczaje i tradycje świąteczne w innych krajach.

Będziemy ćwiczyć też nasz słuch - rozpoznawanie różnych głoski poprzez ćwiczenia słuchowe. Utrwalimy liczby od 1 do 5.

Tydzień 21. – 24. 12. 2020 r.

Temat przewodni: Wesołych Świąt!

Przed nami drugi świąteczny tydzień. W dalszym ciągu wartością, na której się skupiamy jest współpraca. Posłuchamy opowiadania, wierszy, zagadek, pośpiewamy i potańczymy. Dowiemy się wszystkiego na temat Świąt Bożego Narodzenia i zwyczajów świątecznych.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o zbliżającej się porze roku, pogodzie, przygotowaniach ludzi i zwierząt do zimy, opiece i trosce.

Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u, k.

Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.; ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich; mierzenie długości krokami, stopami itp., utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4 np. w trakcie pobytu w parku czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.

Zabawy z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, ich talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, dzieł sztuki, słuchanie muzyki, wyjście do filharmonii, teatru, kina, wspólne spędzanie czasu na hali sportowej, korzystanie z Internetu jako źródła pomysłów na kreatywne zabawy z dzieckiem itp.

Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

 

Cele ogólne na listopad:

  • wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Nasze cele ogólne na miesiąc październik:

-wprowadzenie pojęć: piękno przyrody, pracowitość;

-kształtowanie pojęć związanych ze zjawiskami przyrodniczymi, dokonywanie obserwacji przyrodniczych;

-poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie;

-stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

-nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych;

-przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

-rozwijanie sprawności motorycznej i współpracy w grupie;

-kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

-rozwijanie umiejętności liczenia i przeliczania na konkretach;

-kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

-rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

-rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

-rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);

-rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek a,o, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

-zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim i niemieckim;

-rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

-rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;

-kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów (w tym materiałów naturalnych);

-kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Nasze cele ogólne na miesiąc wrzesień :

-wprowadzenie pojęć: koleżeńskość, bezpieczeństwo;

-zapoznanie i przypomnienie dzieciom sali i przedszkola;

-poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich oraz pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą;

-poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach; spokojne oczekiwanie na swoją kolej;

-nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

-nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;

-poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

-przestrzeganie zasad zgodnej zabawy;

-kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;

-wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie;

-poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa – policjant, ratownik, strażak;

-rozwijanie sprawności motorycznej i współpracy w grupie;

-kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

-posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między;

-kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;

-rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

-rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter

-rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie); odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich; dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

-zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim i niemieckim;

-rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę powitanek i krótkich rymowanek;

-wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, podczas jazdy samochodem; poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych;

-poznanie numerów alarmowych (112, 999, 998, 997); kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy;

-kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

-dostrzeganie regularności; konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych;

-kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

-pobyt na świeżym powietrzu – spacer w okolicy przedszkola; zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.