Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

LUTY

Tydzień I. Cztery żywioły

 

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień kontynuowaliśmy rozmowy o szacunku wobec sił przyrody i o tym, że życie w zgodzie z naturą jest korzystne dla człowieka. Dużo miejsca poświęciliśmy dwóm żywiołom: powietrzu i ogniowi. Dzieci dowiedziały się, że bez powietrza, a w szczególności tlenu, nie byłoby życia, i że ogień jest bardzo groźny, ale też potrzebny i użyteczny. Poznały numer alarmowy: 112, którego należy użyć także wtedy, gdy zauważy się skutek działania żywiołu: pożar, powódź, trąbę powietrzną, osunięcie ziemi itp.

Dzieci badały właściwości powietrza. Szukały odpowiedzi na pytania: Czy powietrze widać? Czy powietrze ma zapach? Czy powietrze można złapać? Czy powietrza można dotknąć? Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską wskazaną przez nauczyciela. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery.

Dzieci dobierały przedmioty według kształtu i koloru. Liczyły w zakresie sześciu i porównywały liczebności zbiorów. Klasyfikowały przedmioty według 2–3 cech. Nauczyły się szacować wagę różnych przedmiotów – określać, czy coś jest lekkie czy ciężkie. Dowiedziały się, jak zbudować najprostszą wagę.

Wspólnie utrwalaliśmy znajomość piosenki pt. „Woda” oraz bawiliśmy się muzyką w oparciu o utwór Vittorio Monti „Czardasz”. Stworzyliśmy prace plastyczno-techniczne pt. „Ognisko”.

                                                           

Tydzień II. Wielka wyprawa

 

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywanie nowych krain. Dzieci dowiedziały się, że można podróżować na wiele sposobów, wykorzystując różne środki transportu. Dowiedziały się także, kto wynalazł samolot, co składa się na ekwipunek podróżnika i jakie jest jego przeznaczenie.

W tym tygodniu przedszkolaki poznały głoskę r. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odnajdywały w nich litery.

Dzieci poznały liczbę 7 – dokładały i odkładały przedmioty tak, żeby było ich 7, liczyły w zakresie 7 oraz porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.

W tym tygodniu w Naszym Przedszkolu odbył się Bal Karnawałowy, dzieci mogły przebrać się za  swoje ulubione postacie z bajek. Była świetna zabawa.

Nauczyły się „Piosenki o podróżach” i uczestniczyły w zabawach muzyczno-tanecznych. Stworzyły pracę plastyczno-techniczną pt.  „Balon”.

 

 

Tydzień III Poznajmy Łódź

 Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu „Pszczółki” dowiedziały się wielu ciekawych informacji o naszym mieście. Poznały ciekawe miejsca i zabytki Łodzi. Wiedzą już się jak wygląda herb i flaga Łodzi. Bardzo podobała się dzieciom legenda o powstaniu naszego miasta oraz opowieści o jego historii. „Pszczółki” pięknie się zaśpiewały hymn Łodzi, czyli „Przaśniczkę”. Odkryły, że nasze miasto to miasto bajek, gdzie powstało wiele ciekawych animacji. Poznały również wielu znanych łodzian, w tym Juliana Tuwima i jego twórczość.

W tym tygodniu „Pszczółki” poznały głoskę Ł, która związana jest z naszym miastem. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odnajdywały w nich litery.

Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 7, liczyły w zakresie 7, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.

Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Herb Łodzi”,  "Mój Plastuś" oraz „Mieszkam w kamienicy, przy ulicy Piotrkowskiej”

 

Tydzień IV. Nasze podróże

 

Drodzy  Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywaniu nowych krain. „Pszczółki” dowiedziały się, że można podróżować w różne regiony świata. Poznały globus – dowiedziały się, że przedstawia on kulę ziemską. Rozmawialiśmy na temat mieszkańców ciepłych krajów i Dalekiej Północy – ich zwyczajach oraz zwierzętach zamieszkujących te regiony. Odbyliśmy dalekie wyprawy z Nelą małą reporterką.

W tym tygodniu dzieci poznały głoskę g. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby w wybranych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery. „Pszczółki”  poznały liczbę 8  – dokładały i odkładały przedmioty tak, żeby było ich 8 , liczyły w zakresie 8 oraz porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych

Wspólnie słuchaliśmy „Piosenki o podróżach” i wykorzystaliśmy ją do zabaw tanecznych i muzyczno-ruchowych. Przedszkolaki stworzyły pracę plastyczno-techniczne pt. „Ziemia w kosmosie”.