LUTY
Tydzień I. Cztery żywioły
Drodzy Rodzice!
Przez cały tydzień kontynuowaliśmy rozmowy o szacunku wobec sił przyrody i o tym, że życie w zgodzie z naturą jest korzystne dla człowieka. Dużo miejsca poświęciliśmy dwóm żywiołom: powietrzu i ogniowi. Dzieci dowiedziały się, że bez powietrza, a w szczególności tlenu, nie byłoby życia, i że ogień jest bardzo groźny, ale też potrzebny i użyteczny. Poznały numer alarmowy: 112, którego należy użyć także wtedy, gdy zauważy się skutek działania żywiołu: pożar, powódź, trąbę powietrzną, osunięcie ziemi itp.
Dzieci badały właściwości powietrza. Szukały odpowiedzi na pytania: Czy powietrze widać? Czy powietrze ma zapach? Czy powietrze można złapać? Czy powietrza można dotknąć? Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską wskazaną przez nauczyciela. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery.
Dzieci dobierały przedmioty według kształtu i koloru. Liczyły w zakresie sześciu i porównywały liczebności zbiorów. Klasyfikowały przedmioty według 2–3 cech. Nauczyły się szacować wagę różnych przedmiotów – określać, czy coś jest lekkie czy ciężkie. Dowiedziały się, jak zbudować najprostszą wagę.
Wspólnie utrwalaliśmy znajomość piosenki pt. „Woda” oraz bawiliśmy się muzyką w oparciu o utwór Vittorio Monti „Czardasz”. Stworzyliśmy prace plastyczno-techniczne pt. „Ognisko”.
Tydzień II. Wielka wyprawa
Drodzy Rodzice!
Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywanie nowych krain. Dzieci dowiedziały się, że można podróżować na wiele sposobów, wykorzystując różne środki transportu. Dowiedziały się także, kto wynalazł samolot, co składa się na ekwipunek podróżnika i jakie jest jego przeznaczenie.
W tym tygodniu przedszkolaki poznały głoskę r. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odnajdywały w nich litery.
Dzieci poznały liczbę 7 – dokładały i odkładały przedmioty tak, żeby było ich 7, liczyły w zakresie 7 oraz porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.
W tym tygodniu w Naszym Przedszkolu odbył się Bal Karnawałowy, dzieci mogły przebrać się za swoje ulubione postacie z bajek. Była świetna zabawa.
Nauczyły się „Piosenki o podróżach” i uczestniczyły w zabawach muzyczno-tanecznych. Stworzyły pracę plastyczno-techniczną pt. „Balon”.
Tydzień III Poznajmy Łódź
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu „Pszczółki” dowiedziały się wielu ciekawych informacji o naszym mieście. Poznały ciekawe miejsca i zabytki Łodzi. Wiedzą już się jak wygląda herb i flaga Łodzi. Bardzo podobała się dzieciom legenda o powstaniu naszego miasta oraz opowieści o jego historii. „Pszczółki” pięknie się zaśpiewały hymn Łodzi, czyli „Przaśniczkę”. Odkryły, że nasze miasto to miasto bajek, gdzie powstało wiele ciekawych animacji. Poznały również wielu znanych łodzian, w tym Juliana Tuwima i jego twórczość.
W tym tygodniu „Pszczółki” poznały głoskę Ł, która związana jest z naszym miastem. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odnajdywały w nich litery.
Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 7, liczyły w zakresie 7, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.
Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Herb Łodzi”, "Mój Plastuś" oraz „Mieszkam w kamienicy, przy ulicy Piotrkowskiej”
Tydzień IV. Nasze podróże
Drodzy Rodzice!
Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywaniu nowych krain. „Pszczółki” dowiedziały się, że można podróżować w różne regiony świata. Poznały globus – dowiedziały się, że przedstawia on kulę ziemską. Rozmawialiśmy na temat mieszkańców ciepłych krajów i Dalekiej Północy – ich zwyczajach oraz zwierzętach zamieszkujących te regiony. Odbyliśmy dalekie wyprawy z Nelą małą reporterką.
W tym tygodniu dzieci poznały głoskę g. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby w wybranych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery. „Pszczółki” poznały liczbę 8 – dokładały i odkładały przedmioty tak, żeby było ich 8 , liczyły w zakresie 8 oraz porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych
Wspólnie słuchaliśmy „Piosenki o podróżach” i wykorzystaliśmy ją do zabaw tanecznych i muzyczno-ruchowych. Przedszkolaki stworzyły pracę plastyczno-techniczne pt. „Ziemia w kosmosie”.