Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

MARZEC

Tydzień I. Mali odkrywcy

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o wiedzy. „Pszczółki” dowiedziały się, co służy do obserwacji nieba, czym zajmuje się astronom oraz czym można polecieć w kosmos. Poznały nazwy planet w Układzie Słonecznym.

W tym tygodniu „Pszczółki”  poznały głoskę p. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach oraz dzieliły je na głoski. Chętne dzieci odszukiwały w nich poznane litery.

Dzieci dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 8, liczyły w zakresie 8, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.

Wspólnie słuchaliśmy piosenki „Mali wynalazcy”, dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych i muzycznych. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Parasol” i „Rakieta”.

 

Tydzień II. Tajemnice świata

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o zdobywaniu wiedz. Dzieci poznały wybrane wynalazki i sposoby korzystania z nich. Dowiedziały się, że niektóre wynalazki powstały przez przypadek. Odwiedziły nas Alpaki Cudaki Milutkie Zwierzaki. Mogliśmy się do nich przytulać i je karmić. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na ich temat. „Pszczółki” były zachwycone takimi gośćmi.

W tym tygodniu dzieci poznały głoskę w. Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery.

Dzieci dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 8, liczyły w zakresie 8, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych. Układały przedmioty od najmniejszego do największego.

Przedszkolaki śpiewały piosenkę „Mali wynalazcy”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych. Uczyły się rozróżniać rejestry muzyczne – kiedy ktoś śpiewa nisko, średnio lub wysoko. Podczas zabaw plastyczno-technicznych stworzyły zabawki z dostępnych materiałów, a także prace pt. „Esy – floresy” i .

 

Tydzień III. Nadchodzi wiosna

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia celu. „Pszczółki”  dowiedziały się, dlaczego jest coraz cieplej, poznały oznaki nadchodzącej wiosny. Rozpoznawały pierwsze wiosenne kwiaty i podawały ich nazwy. Zwróciły uwagę na ptaki, które wiosną wracają z ciepłych krajów, poznały ich nazwy. Obejrzeliśmy ciekawe przedstawienie teatru „Pacuś” pt.: „O Romusiu , o Emilce i zielonej koniczynce”.

W tym tygodniu przedszkolaki poznały głoskę c. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci szukały e nich liter.

„Pszczółki”  poznały liczbę 9. Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 9, liczyły w zakresie 9, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.

Dzieci poznały piosenkę „Już wiosna”, uczestniczyły w zabawach z muzyką, utrwalały znajomość pojęć cicho – głośno. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Ptasie gniazda”, „Narcyz” i „Wiosenna pogoda”.

 

 

Tydzień IV. Wiosna tuż, tuż

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o wytrwałości w dążeniu do celu, w szczególności nawiązując do pracy rolnika. „Pszczółki”  szukały odpowiedzi m.in. na pytania: Kto to jest rolnik? Czym zajmuje się rolnik? Jak wygląda dzień rolnika? Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Jak wygląda uprawa warzyw i owoców? Jak wygląda praca rolnika obecnie, a jak wyglądała dawniej? Uroczyście powitaliśmy Panią Wiosnę w naszym ogrodzie.

W tym tygodniu „Pszczółki” poznały głoskę j. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci szukały w nich liter. Rozwijały umiejętność logicznego myślenia w dyskusji na temat tego, co było pierwsze: jajko czy kura.

Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 9, liczyły w zakresie 9, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych. Liczyły także ukryte przedmioty.

Brały udział w zabawach tanecznych do piosenki „Była babuleńka” i uczyły się nowego układu choreograficznego. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt.  „Prosiaczek” i.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nadchodzącej wiośnie i jej oznakach w gospodarstwie rolnym.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.
  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.
  • Zachęcanie do spożywania nieprzetworzonych, zdrowych produktów.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu