Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Krąg tematyczny 5. Zapachy i smaki jesieni

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
  • rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
  • doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
  • uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej

OBSZAR SPOŁECZNY

  • przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i w kontaktach z dorosłymi
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy
  • stosowanie zwrotów grzecznościowych
  • formowanie poczucia przynależności do rodziny
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków
  • wzmacnianie więzi z grupą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
  • doskonalenie umiejętności współpracy w zespole

OBSZAR POZNAWCZY

  • dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
  • wykonywanie własnych eksperymentów językowych
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery "t" "T"
  • kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2
  • rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
  • kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym
  • rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
  • rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru
  • wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych

Krąg tematyczny 6. Sztuka bycia razem

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz gimnastycznych
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała
  • kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • budowanie kompetencji w zakresie komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób
  • kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją podczas przegranej
  • uwrażliwienie na piękno otoczenia przyrodniczego
  • kształtowanie zdolności empatii

OBSZAR SPOŁECZNY

  • umacnianie więzi między dziećmi w grupie
  • doskonalenie umiejętności współpracy z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw i prac zespołowych
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej
  • wdrażanie do samooceny oraz oceny zachowań i postaw innych
  • wprowadzenie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich
  • rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „o”, „O”
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej wyrazów
  • kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3
  • stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1–3
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie
  • rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej

Krąg tematyczny 7.  O czym szumią drzewa?

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie zwinności, zręczności i szybkości
  • kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozwijanie umiejętności mówienia o swoich odczuciach
  • kształtowanie postawy proekologicznej
  • uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • rozwijanie samodzielności oraz budowanie poczucia sprawstwa w przygotowaniu materiałów do zajęć
  • wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania zadań
  • wdrażanie do podjęcia współpracy oraz zdrowej rywalizacji w parach i w zespołach

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „l” „L”
  • rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
  • doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach
  • doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z wykorzystaniem różnych materiałów
  • kształtowanie umiejętności układania rytmów
  • zapoznanie z kolejnością pór roku, miesięcy i dni
  • rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem, wyrażanie zjawisk pozamuzycznych – odgłosy lasu
  • zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków
  • doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami
  • wdrażanie do samodzielnej aktywności poznawczej: albumy, książki przyrodnicze itp.
  •