Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

STYCZEŃ

Tydzień I.

Sport to zdrowie

 

Drodzy Rodzice!

Przez cały miniony tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą sprawności fizycznej. Wiemy, że jest ona niezbędna dla zachowania zdrowia każdego człowieka. Sprawność fizyczna przyczynia się również do naszego dobrego samopoczucia. Dzieci zachęcają wszystkich do zabaw ruchowych, szczególnie tych związanych z zimową porą. Wesoło ćwiczyliśmy razem z Ring Ring’iem przy piosence „Come and play!”.

Dzieci wiedzą, gdzie można bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie. Przedszkolaki badały śnieg i potrafią już określić, czy można z niego ulepić bałwana, czy jednak jest zbyt sypki.

W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – n. Potrafimy globalnie odczytać wyraz nos. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską n, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów.

Nasze zmysły pobudziła piosenka „Zimowa poleczka”, której bardzo szybko się nauczyliśmy, akcentując metrum. Nauczyliśmy się także tańczyć krok podstawowy polki.

Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne o tematyce zimowej.

 

Tydzień II.

Dbam o zdrowie

 

Drodzy Rodzice!

Za nami kolejny tydzień, w którym w kręgu naszych zainteresowań była sprawność fizyczna. Naszą uwagę i działania edukacyjne skierowaliśmy na poznawanie zasad racjonalnego żywienia i prowadzenia zdrowego stylu życia. Wspólnie z Ring Ring’iem poznawaliśmy znaczenie zwrotu „I love you!”.

Poznaliśmy nieco historię igrzysk olimpijskich oraz gatunki dyscyplin sportowych charakterystycznych dla aktualnej pory roku – zimy. Przypomnieliśmy sobie, jak należy dbać o swoje zdrowie zimą. Pamiętaliśmy o ciepłych strojach oraz ubraniach dla ludzi aktywnych. Dużo czasu poświęciliśmy piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, przedstawiliśmy ją między innymi w pracy plastyczno-technicznej. Rozpoznawaliśmy, co jest zdrowe, a co niekorzystnie wpływa na nasze organizmy.

Poprzez przedszkolne eksperymenty dowiedzieliśmy się, jak można domowym sposobem uzyskać ser i wytrącić tłuszcze z mleka oraz pokazaliśmy, jak działają barwniki sztuczne i naturalne (karoten).

Rozpoznawaliśmy głoskę s poprzez ćwiczenia słuchowe, utrwalaliśmy liczby od 1 do 5; poznaliśmy liczbę 6, przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy przedmioty.

W przyszłym tygodniu zajmiemy się wartością jaką jest szacunek do przyrody. Poznamy jej siły.

 

 

Tydzień III.

Młodsi i starsi

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich.

Dzieci szukały odpowiedzi na pytania: Dlaczego babcia i dziadek są ważnymi osobami w życiu dziecka?; Kim są dla was babcia i dziadek?; Gdzie jest ich miejsce w drzewie genealogicznym?; Skąd wiemy, że dziadkowie też byli małymi dziećmi?; W co można bawić się z babcią i dziadkiem?; Co robicie najczęściej, będąc z babcią lub dziadkiem?; Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?; Dlaczego szacunek dla osób starszych, w tym dla babci i dziadka, jest taki ważny?

W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – b. Potrafimy globalnie odczytać wyraz but. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską b, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, koloru, wielkości, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów.

Nasze zmysły pobudziły również piosenki „Cza-cza dla babci i dziadka” i „Grandpa and Grandma song”. Wspólnie przygotowaliśmy przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka, żeby pokazać im jak bardzo są dla nas ważni.

Sami robiliśmy prezenty dla naszych babć i dziadków.

 

 

 

 

Tydzień IV.

Siły przyrody

 

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o szacunku wobec sił przyrody i o tym, że życie w zgodzie z naturą jest korzystne dla człowieka. Dużo miejsca poświęciliśmy dwóm żywiołom: ziemi i wodzie. Dzieci poznały skarby Ziemi i ich wielką moc. Dowiedziały się, że bez wody nie byłoby życia. Badaliśmy stany skupienia wody, dzięki czemu dzieci potrafią je nazwać.

Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską wskazaną przez nauczyciela. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery. Dobierały przedmioty według kształtu i koloru. Liczyły w zakresie 6 i porównywały liczebności zbiorów.

Dzieci nauczyły się piosenki „Woda”, wspólnie bawiliśmy się muzyką w oparciu o utwór „Taniec łyżwiarzy”.

Przedszkolaki stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Wiatraczek” i „Akwarium” oraz plakaty pro-ekologiczne.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach zimowych.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul, kot, wagony, zegar, but, nos, ser w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, tworzenie liczby mnogiej rzeczowników poprzez dodanie głoski y.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich, mierzenie długości krokami, stopami, palcami itp. oraz miarkami, utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4, 5, 6 np. w trakcie zabaw, pobytu na świeżym powietrzu z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.
  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.
  • Zachęcanie do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez oszczędzanie wody, segregację śmieci, oszczędzanie energii.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu i na śniegu.