Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

WRZESIEŃ

Tydzień I. W przedszkolu

Szanowni Rodzice!

Pełni wakacyjnych wrażeń, z olbrzymim bagażem pamiątek i emocji, powitaliśmy nowy roku szkolny. Dla niektórych z nas, będzie to już trzeci rok wspólnych zabaw i czasu spędzonego razem. W naszej grupie pojawił się też ktoś nowy, dlatego przypominaliśmy sobie, na co oznacza koleżeńskość i na czym ona polega, jak pomóc nowej koleżance lub koledze w nowej sytuacji. Wspólnie przypominaliśmy sobie na czym polegają przedszkolne zasady i stworzyliśmy kodeks dobrego zachowania.

Podczas zabaw dzieci określały położenie przedmiotów z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia drugiej osoby, stosowały określenia: na, pod, obok, pod, z prawej, z lewej, za itp. Dzieliły słowa i wyrazy na sylaby za pomocą klaskania, tupania, uderzania o przedmioty.

Tydzień II. Nasze przedszkole

Szanowni Rodzice!

W drugim tygodniu, w dalszym ciągu uczyliśmy się, jak być koleżeńskim, jak żyć w zgodzie, bez konfliktów i sporów.

Przypominaliśmy sobie rozmieszczenie pomieszczeń w przedszkolu i teren wokół niego. Rozmawialiśmy o tym, jakie osoby pracują w przedszkolu i czym się zajmują. Wspólnie stworzyliśmy w sali kąciki tematyczne. Omówiliśmy, czym zajmują się architekt i urbanista. Podczas zabaw dzieci określały miejsca położenia różnych przedmiotów w przestrzeni – w stosunku do różnych innych przedmiotów.

Pszczółki szukały wyrazów i słów zaczynających się podaną głoską. Układały rytmy, ciągi obrazków, przedmiotów, a następnie tworzyły nowe układy według określonego kodu. Podczas eksperymentu wspólnie wykonaliśmy medal przedszkolaka.

Dzieci poznały piosenkę „Planeta dzieci”, uczestniczyły w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych do piosenki. Przygotowały pracę plastyczną ,,Pszczółki wracają do przedszkola”.

 

Tydzień III. Jestem bezpieczny

Szanowni Rodzice!

W tym tygodniu rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Dzieci poznawały i przypominały sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Przedszkolaki poznawały znaki drogowe, określały ich znaczenie, podawały kolory i kształty znaków drogowych, wykonywały dużo ćwiczeń z użyciem kolorowych figur geometrycznych. Wspólnie przeprowadzaliśmy prosty eksperyment, w którym dzieci poznały właściwości różnych płynów.

Podczas zabaw językowych dzieci podawały wyrazy rozpoczynające się głoską o, dzieliły słowa na sylaby, składały sylaby w wyrazy (analiza i synteza), wykonywały ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchały wierszy i opowiadań.

Nauczyły się piosenki „Bezpieczeństwo to jest przecież ważna sprawa”, uczestniczyły w zabawach muzycznych i ruchowych, grały na wybranych instrumentach.

Tydzień IV. Pomocna dłoń

Szanowni Rodzice!

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat bezpieczeństwa. Pszczółki uczyły się, jak być asertywnym w różnych sytuacjach – w kontaktach ze znajomymi i nieznajomymi. Poznawały instytucje, które zajmują się udzielaniem pomocy – pogotowie, policję, straż pożarną. Uczyły się numerów alarmowych i prawidłowego sposobu wzywania pomocy. Pszczółki dowiedziały się, że w takich sytuacjach niezwykle ważna jest znajomość własnego imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania, ale nie można tych informacji przekazywać każdej napotkanej osobie.

Podczas zabaw dzieci przypominały wygląd i nazwy figur geometrycznych, układały z nich rytmy, które następnie odtwarzały za pomocą ruchu. Przedszkolaki śpiewały piosenkę o bezpieczeństwie i tańczyły walczyka.