KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zagadnienia na kwiecień

Tydzień 06.04.-09.04.

Wielkanoc.

Cały tydzień poświęcimy na rozmowy o radości z nadchodzących Świąt i spotkań w rodzinie. Dzieci poznają wielkanocne tradycje, w tym potrawy, znaczenie produktów w koszyczku wielkanocnym oraz tradycję śmigusa-dyngusa. Zbadają zawartość jajka – dowiedzą się, jak rozpoznać jajko ugotowane od surowego. Będziemy wyróżniać sylaby w podanych wyrazach i dzielić je na głoski, a chętne dzieci poszukają w nich liter. Będziemy dokładać i odkładać przedmioty tak, aby było ich 8, liczyć w zakresie 8, porównywać liczebności zbiorów. Poznamy piosenkę „Śmigus-dyngus” i weźmiemy udział w zabawach muzycznych. Stworzymy prace plastyczno-techniczne „Nasze pisanki”. Ulepimy kurczaczki, które wykorzystamy do przygotowania wielkanocnych koszyczków.

Tydzień 12.04.-16.04.

Z kulturą za pan brat.

Przez cały tydzień będziemy kształtować wartość dotyczącą szeroko rozumianej kultury. Dowiemy się, co to znaczy być kulturalnym, jak należy zachować się w miejscach publicznych takich jak kino, teatr, muzeum. Poznamy głoskę f i będziemy globalnie odczytywać wyraz fotel. Wyszukamy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską f, wyróżnimy sylaby w wyrazach oraz podzielimy wyrazy na głoski. Będziemy dokładać i odkładać przedmioty do 8, liczyć w zakresie 8, porównywać liczebność zbiorów. Spróbujemy zapłacić za pomocą liczmanów za bilety w teatrze, jak również odszukać swoje miejsce na widowni – znajdziemy rząd i fotel (odczytamy informacje z biletu). Nasze zmysły pobudzi piosenka „Grzeczne słówka”, której się nauczymy, akcentując metrum. Postaramy się rozpoznać brzmienie instrumentów w orkiestrze.

Tydzień 19.04.-23.04.

Jestem kulturalny.

W tym tygodniu dowiemy się, co to znaczy być kulturalnym przy stole oraz jak należy zachować się w miejscach publicznych (sklep). Kultura to też nasze zachowania proekologiczne. W codziennych sytuacjach będziemy wykorzystywać zwroty grzecznościowe. Nauczymy się globalnie odczytać wyrazy: sklep spożywczy, sklep odzieżowy, sklep obuwniczy. Wyszukamy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską. Poznamy też liczbę 9. Zatańczymy układ choreograficzny do piosenki „Siała baba mak”. Samodzielnie zrobimy prace plastyczno-techniczne: „Na półkach w sklepie” oraz wykorzystamy surowce wtórne do „produkcji zabawek”.

Tydzień 26.04.-30.04.

Książka – mój przyjaciel.

W tym tygodniu będziemy kształtować wartość dotyczącą szanowania książek. Poznamy rolę książki w życiu codziennym. Opowiemy o swoich ulubionych książkach. Dowiemy, że książki mogą wyglądać bardzo różnie. Przypomnimy sobie gdzie można kupić książki oraz jak nazywa się miejsce, gdzie można je wypożyczyć. Poznamy zasady obchodzenia się z książkami i wprowadzimy je w czyny. Odczytamy globalnie wyraz książka. Poznamy liczbę 0, a zero znaczy nic. Nasze zmysły pobudzi „Piosenka o książeczce”, której bardzo szybko się nauczymy, akcentując metrum. Rozpoznamy brzmienie instrumentów w orkiestrze i rozwiążemy zagadki słuchowe. Sami zaprojektujemy „Okładkę ulubionej książki”. Dowiemy się, jak powstaje książka, poznamy zawody: grafik, pisarz, ilustrator, drukarz.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nadchodzących Świętach Wielkanocnych i sposobach ich spędzenia wśród najbliższych.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.
  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.
  • Wyszukiwanie w przestrzeni figur geometrycznych i nazywanie ich.
  • Zachęcanie do wspólnego robienia wiosennych porządków.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.