KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zagadnienia na maj

TYDZIEŃ 04.05. - 07.05.

BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY

W tym tygodniu będziemy mieli bardzo dużo pracy – stworzymy bajkę; najpierw ją wymyślimy, potem narysujemy, odegramy, a nawet ułożymy do niej muzykę. Wiemy, ile trudu trzeba włożyć, by wydać książkę, i to nie tylko papierową, oraz jak dużo osób pracuje, by książka mogła powstać. Dowiemy się jak powstaje papier bardzo starą metodą. Spróbujemy zrozumieć, dlaczego tak ważna jest wiedza ta dawna i ta nowa. Dowiemy się też, że książka może być nie tylko papierowa. Poznamy kolejną literę ł, Ł. Niektórzy z nas umieją już dobrze czytać i czytają innym dzieciom. Coraz lepiej dodajemy i odejmujemy na przedmiotach i palcach, a niektórzy nawet w pamięci. Poćwiczymy płacenie, kupując książki – oczywiście w zabawie.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie korzystajcie z różnych książek, także tych nowoczesnych;

– pozwólcie, by to dzieci czytały Wam

– jest to dla nich ważne; pokażcie, jak bardzo mądre macie dzieci;

– wspólnie z dzieckiem wymyślajcie bajki, opowiadania, historyjki – to bardzo rozwija ich wyobraźnię.

 

TYDZIEŃ 10.05. - 14.05.

RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA

Porozmawiamy o naszych rodzinach. Spróbujcie wypytać dziadków, jacy byli Wasi rodzice, gdy mieli sześć lub siedem lat – co lubili, a czego nie, jak się zachowywali i czy chodzili do przedszkola tak jak my. Dowiemy się też, gdzie pracują i co robią w swojej pracy. Postaramy się zrozumieć, jak wielką wartością jest RODZINA – to ona daje poczucie bezpieczeństwa, a wszyscy jej członkowie wzajemnie sobie pomagają. Poznaliśmy już wszystkie litery – potrafimy czytać nie tylko proste wyrazy, lecz także zdania. Niektórzy z nas czytają innym dzieciom. Coraz lepiej dodajemy i odejmujemy na palcach, a niektórzy z nas w pamięci.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– mówcie dzieciom, jak bardzo są dla Was ważne, o swoich uczuciach i emocjach związanych z rodziną;

– rozmawiajcie z dziećmi o wszystkim – opowiadajcie historie i anegdoty ze swojego dzieciństwa;

– opowiadajcie o swojej pracy – w ten sposób uczycie je szacunku do pracy i pokazujecie jej wartość.

 

TYDZIEŃ 17.05. - 21.05.

JA I MOI BLISCY

Poznamy wartość jaką jest DOM- to miejsce, w którym jesteśmy wszyscy razem, kochamy się i wspieramy i każdy z nas jest tak samo ważny. Nauczymy się też, że mamy dużą rodzinę – są nią ciocie, wujkowie i kuzyni. Największą radość chyba sprawi nam przygotowanie niespodzianki dla naszych bliskich. Nie ma nic lepszego niż wspólna zabawa z rodzicami. Jesteśmy świetnymi matematykami: liczymy, dodajemy, odejmujemy i doskonale się przy tym bawimy. Potrafimy mierzyć miarką; tę umiejętność wykorzystamy przy konstruowaniu zabaw.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– mówcie dzieciom, jak bardzo są dla Was ważne, o swoich uczuciach i emocjach związanych z rodziną;

– opowiadajcie dzieciom o Waszej rodzinie – oglądajcie wspólnie stare zdjęcia, opowiadajcie o osobach, które przedstawiają;

– pozwólcie dzieciom wyrażać zdanie w kwestiach ważnych dla wszystkich członków rodziny – pokażcie im, że są ważne, a ich zdanie się liczy.

 

TYDZIEŃ 24.05. - 28.05.

LATO, CZAS ZABAWY

Porozmawiamy o SZCZĘŚCIU; dowiemy się, co to znaczy mieć szczęście i być szczęśliwym. Zrozumiemy, że każdy może i chce być szczęśliwy – ludzie i zwierzęta. Należy pokazywać, kiedy jest się szczęśliwym. Wybierzemy się na łąkę – poznamy rośliny łąkowe oraz wielu jej mieszkańców. Na łące jesteśmy tylko gośćmi, a goście zachowują się grzecznie, tzn. dbają o miejsce, w którym są – nie niszczą, nie śmiecą i szanują mieszkańców. Niedługo nadejdzie lato i będziemy dużo przebywać na świeżym powietrzu, bawiąc się i ucząc, bo dla nas nauka to świetna zabawa. Znamy wszystkie ważne litery i dobrze czytamy. Znamy też liczby, znaki i doskonale potrafimy dodawać i odejmować czy mierzyć. Niektórzy z nas robią to w pamięci, a inni potrzebują jeszcze palców. Z cyfr układamy działania matematyczne.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– dawać dziecku możliwość poznawania środowiska przyrodniczego – szukać nazw napotkanych roślin i zwierząt w zasobach internetowych lub atlasach; obserwować zachowanie owadów i innych drobnych zwierząt;

– bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, ł, h: układać sylaby, wyrazy, odczytywać je; zachęcać dzieci do czytania własnym przykładem.