KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zagadnienia na marzec

Tydzień 1. 03. – 5. 03.
Mali odkrywcy
Przez cały tydzień będziemy rozmawiać o wiedzy. Dzieci dowiedzą się, co służy do obserwacji nieba, czym zajmuje się astronom oraz czym można polecieć w kosmos. Poznamy nazwy planet w Układzie Słonecznym.
W tym tygodniu poznamy głoskę p. Będziemy szukać przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską, wyróżniać sylaby we wskazanych wyrazach oraz dzielić je na głoski. Chętne dzieci odszukają w nich poznane litery.
Będziemy dokładać i odkładać przedmioty tak, aby było ich 7, liczyć w zakresie 7, porównywać liczebności zbiorów, ustawiać przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.
Wspólnie będziemy słuchać piosenek, będziemy się przy nich bawić oraz stworzymy place plastyczne.

Tydzień 8. 03. – 12. 03.
Tajemnice świata
Przez cały tydzień rozmawiamy o zdobywaniu wiedzy. Dzieci poznają wybrane wynalazki i sposoby korzystania z nich. Dowiedzą się, że niektóre wynalazki powstały przez przypadek.
W tym tygodniu dzieci poznają głoskę w. Będziemy szukać przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską, wyróżniać sylaby we wskazanych wyrazach oraz dzielić je na głoski. Chętne dzieci odszukają w nich poznane litery.
Będziemy dokładać i odkładać przedmioty tak, aby było ich 7, liczyć w zakresie 7, porównywać liczebności zbiorów, ustawiać przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych oraz układać przedmioty od najmniejszego do największego.
Wspólnie będziemy słuchać piosenek, będziemy się przy nich bawić oraz stworzymy place plastyczne.

Tydzień 15. 03. – 19. 03.
Nadchodzi wiosna
Przez cały tydzień rozmawiamy o wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia celu. Dzieci dowiedzą się, dlaczego jest coraz cieplej, poznają oznaki nadchodzącej wiosny. Będziemy rozpoznawać pierwsze wiosenne kwiaty i podawać ich nazwy. Zwrócimy uwagę na ptaki, które wiosną wracają z ciepłych krajów, poznamy ich nazwy.
W tym tygodniu przedszkolaki poznały głoskę c. Będziemy szukać przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską, wyróżniać sylaby we wskazanych wyrazach oraz dzielić je na głoski. Chętne dzieci odszukają w nich poznane litery.
Dzieci poznają liczbę 8. Będziemy dokładać i odkładać przedmioty tak, aby było ich 8, liczyć w zakresie 8, porównywać liczebności zbiorów, ustawiać przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.
Wspólnie będziemy słuchać piosenek, będziemy się przy nich bawić oraz stworzymy place plastyczne.

Tydzień 22. 03. – 26. 03.
Wiosna tuż, tuż
W tym tygodniu rozmawiamy o wytrwałości w dążeniu do celu, w szczególności nawiązując do pracy rolnika. Dzieci poszukają odpowiedzi m.in. na pytania: Kto to jest rolnik? Czym zajmuje się rolnik? Jak wygląda dzień rolnika? Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Jak wygląda uprawa warzyw i owoców? Jak wygląda praca rolnika obecnie, a jak wyglądała dawniej?
W tym tygodniu dzieci poznają głoskę j. Będziemy szukać przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską, wyróżniać sylaby we wskazanych wyrazach oraz dzielić je na głoski. Chętne dzieci odszukają w nich poznane litery.
Będziemy rozwijać umiejętność logicznego myślenia w dyskusji na temat tego, co było pierwsze: jajko czy kura.
Będziemy dokładać i odkładać przedmioty tak, aby było ich 8, liczyć w zakresie 8, porównywać liczebności zbiorów, ustawiać przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.
Wspólnie będziemy słuchać piosenek, będziemy się przy nich bawić oraz stworzymy place plastyczne.

Tydzień 29. 03. - 2. 04.
Święta, święta, biją dzwony
W tym tygodniu porozmawiamy o radości z nadchodzących Świąt i spotkań w gronie rodziny. Dzieci poznają wielkanocne tradycje, dowiedzą się, że okres przedświąteczny to czas wielkich porządków. Poznamy zwierzęta, które kojarzą się z Wielkanocą i zrobimy wielkanocne dekoracje. Dowiemy się też, jak rozpoznać, czy jajko jest świeże.
Będziemy szukać przedmiotów, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżniać sylaby w podanych wyrazach i dzielić je na głoski, a chętne dzieci będą wyszukiwać w nich litery.
Będziemy dokładać i odkładać przedmioty tak, aby było ich 8, liczyć w zakresie 8, porównywać liczebności zbiorów, ustawiać przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych oraz bawić się figurami geometrycznymi i utrwalały znajomość ich nazw.
Wspólnie będziemy słuchać piosenek, będziemy się przy nich bawić oraz stworzymy place plastyczne.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nadchodzących Świętach i sposobach ich spędzenia wśród najbliższych.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.
  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców, itp.
  • Wyszukiwanie w przestrzeni figur geometrycznych i nazywanie ich.
  • Zachęcanie do wspólnego robienia wiosennych porządków.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek– spacery i zabawy na świeżym powietrzu.