KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zagadnienia na styczeń

Tydzień 4. 01. – 8. 01. 2021 r.
Temat przewodni: Płynie czas
Szanowni Rodzice! Przed nami pierwszy tydzień nowego roku, w którym poznamy noworoczne zwyczaje oraz posłuchamy wiersza „Bajka o Starym i Nowym roku” L.J. Kerna. Będziemy podawać nazwy pór roku, ułożymy karuzelę miesięcy, postaramy się zapamiętać po kolei następujące po sobie nazwy miesięcy. Przez cały tydzień będziemy kształtować wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych oraz będziemy się uczyć właściwych zachowań w stosunku do nich. Dowiemy się , że upływający czas mierzymy za pomocą zegarów – poznaliśmy różne ich rodzaje oraz piosenkę „Zegar bije”, do której nauczymy się tańczyć. Będziemy wyszukiwać przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską z, wyróżniać sylaby w wyrazach oraz dzielić wyrazy na głoski.

Tydzień 11. 01. – 15. 01. 2021 r.
Temat przewodni: Sport to zdrowie
Przez cały tydzień kształtujemy wartość dotyczącą sprawności fizycznej. Wiemy, że jest ona niezbędna dla zachowania zdrowia każdego człowieka. Sprawność fizyczna przyczynia się również do naszego dobrego samopoczucia. Dzieci zachęcają wszystkich do zabaw ruchowych, szczególnie tych związanych z zimową porą. Dzieci dowiedzą się, gdzie można bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie. Przedszkolaki dowiedzą się, czy zawsze ze śniegu można ulepić bałwana. W tym tygodniu poznamy głoskę – n. Wyszukamy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską n, wyróżnimy sylaby w wyrazach oraz podzielimy wyraz na głoski. Będziemy dobieraliśmy przedmioty według kształtu, liczyć w zakresie 5, porównywać liczebność zbiorów. Nasze zmysły pobudziła „Piosenka o sporcie”, której bardzo szybko się nauczyliśmy.

Tydzień 18. 01. – 22. 01. 2021 r.
Temat przewodni: Młodsi i starsi
Przez cały tydzień kształtujemy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczymy się właściwych zachowań w stosunku do nich. Dzieci poszukują odpowiedzi na pytania: Dlaczego babcia i dziadek są ważnymi osobami w życiu dziecka?; Kim są dla was babcia i dziadek?; Gdzie jest ich miejsce w drzewie genealogicznym?; Skąd wiemy, że dziadkowie też byli małymi dziećmi?; W co można bawić się z babcią i dziadkiem?; Co robicie najczęściej, będąc z babcią lub dziadkiem?; Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?; Dlaczego szacunek dla osób starszych, w tym dla babci i dziadka, jest taki ważny? W tym tygodniu poznamy głoskę – b. Wyszukamy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską b, wyróżnimy sylaby w wyrazach oraz podzielimy wyraz na głoski. Sami robimy prezenty dla naszych babć i dziadków oraz przygotujemy krótki występ dla nich.

Tydzień 25. 01. – 29. 01. 2021 r.
Temat przewodni: Dbam o zdrowie
Przed nami kolejny tydzień, w którym w kręgu naszych zainteresowań jest sprawność fizyczna. Naszą uwagę i działania edukacyjne skierujemy na poznawanie zasad racjonalnego żywienia i prowadzenia zdrowego stylu życia. Poznamy nieco historię igrzysk olimpijskich oraz gatunki dyscyplin sportowych charakterystycznych dla aktualnej pory roku – zimy. Przypomnimy sobie, jak należy dbać o swoje zdrowie zimą. Pamiętamy o ciepłych strojach oraz ubraniach dla ludzi aktywnych. Dużo czasu poświęcimy piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, będziemy rozpoznawać, co jest zdrowe, a co niekorzystnie wpływa na nasze organizmy. Poprzez przedszkolne eksperymenty dowiemy się, jak można domowym sposobem uzyskać ser i wytrącić tłuszcze z mleka. Będziemy rozpoznawać głoskę s poprzez ćwiczenia słuchowe, utrwalimy liczby od 1 do 5; poznamy liczbę 6, będziemy przeliczać, klasyfikować przedmioty.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o prowadzeniu zdrowego stylu życia i aktywnym sposobie spędzania wolnego czasu nawet wtedy, kiedy aura nie sprzyja aktywności fizycznej, sposobach dbania o zdrowie w czasie zimy.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul, kot, wagony, zegar, but, nos, ser w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, tworzenie liczby mnogiej rzeczowników poprzez dodanie głoski y.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich, mierzenie długości krokami, stopami, palcami itp. oraz miarkami, utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4, 5, 6 np. w trakcie zabaw, pobytu na świeżym powietrzu z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek, zabawy w akcentowanie metrum melodii (liczenie na„ raz”).
  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, dzieł sztuki, słuchanie muzyki, wyjście do filharmonii, teatru, kina, wspólne spędzanie czasu na hali sportowej, korzystanie z Internetu jako źródła pomysłów na kreatywne zabawy z dzieckiem itp.
  • Aktywny wypoczynek– spacery, zabawy na świeżym powietrzu.