MAJ
Tydzień I. Baśnie, bajki, legendy
Drodzy Rodzice!
Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą szacunku do Polski. Wyjaśniliśmy znaczenie świąt narodowych. Poznaliśmy znaczenie Konstytucji. Z okazji Święta Flagi przypomnieliśmy sobie symbole narodowe. Dowiedzieliśmy się co a wspólnego praca z szacunkiem do Polski i naszych rodaków. Opowiadaliśmy o swoich ulubionych bajkach, legendach. Znamy postacie z książek dla dzieci. Wiemy, co to jest morał i dlaczego jest on taki ważny.
Z żuczkami Baby Beetles określaliśmy cech bohaterów z bajek w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Hungry”.
Poznaliśmy głoskę ł. Potrafimy globalnie odczytać wyraz łapa. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).
Poznaliśmy liczbę 10. Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów.
Nasze zmysły pobudziła „Piosenka o książeczce”. Bawiliśmy się muzyką, wykorzystując utwór Beethovena „Marsz turecki”.
Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne: „Zwierzęta z wierszy” oraz „ Złota rybka”.
Dbamy o naszą złotą rybkę, pielęgnujemy ją – przestrzegamy dyżurów podczas karmienia i zmieniania wody w akwarium.
W przyszłym tygodniu będą nam potrzebne zdjęcia rodzin dzieci. Bardzo prosimy o przygotowanie i przyniesienie fotografii.
Tydzień II. Książka – mój przyjaciel
Drodzy Rodzice!
Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą szanowania książek. Znamy rolę książki w życiu codziennym. Opowiadaliśmy o swoich ulubionych książkach. Wiemy, że książki mogą wyglądać bardzo różnie. Wiemy, gdzie można kupić książki oraz jak nazywa się miejsce, gdzie można wypożyczyć książki. Znamy zasady obchodzenia się z książkami i je stosujemy.
Z żuczkami Baby Beetles określaliśmy cech bohaterów z bajek w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Birthday”.
Potrafimy globalnie odczytać wyraz książka. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).
Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 9, liczyliśmy w zakresie 9, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Potrafimy zapłacić przy użyciu liczmanów za bilety w teatrze. Poznaliśmy liczbę 0. Wiemy, że zero znaczy nic.
Nasze Przedszkole odwiedzili funkcjonariusze Straży Miejskiej. Opowiedzieli nam jak na co dzień dbają o nasze bezpieczeństwo i przestrzeganie przepisów.
Nasze zmysły pobudziła „Piosenka o książeczce”, której bardzo szybko się nauczyliśmy, akcentując metrum. Rozpoznawaliśmy brzmienie instrumentów w orkiestrze. Rozwiązywaliśmy zagadki słuchowe.
Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne: „Okładka ulubionej książki”, „Książki sensoryczne”.
Wiemy, jak powstaje książka, znamy zawody: grafik, pisarz, ilustrator, drukarz.
Umiemy robić papier czerpany.
Tydzień III. Rodzina razem się trzyma
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu kształtowaliśmy wartość dotyczącą wyrażania miłości do członków swojej rodziny. Szczególną uwagę zwróciliśmy na relacje między dziećmi a rodzicami. Wiemy, że rodzice najmocniej kochają swoje dzieci, dlatego w dniu ich święta należą im się podarki. Sami zadbaliśmy o to, aby były one najpiękniejsze na świecie.
Z żuczkami Baby Beetles poznawaliśmy nazwy różnych aktywności języku angielskim, które możemy wykonywać z najbliższymi i bawiliśmy się przy piosence „Walk”.
Poznaliśmy głoskę h. Potrafimy globalnie odczytać wyraz hak. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).
Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Bawiliśmy się w sklep, używaliśmy „zabawkowych” monet i banknotów.
Odwiedził nas tata jednej z naszych koleżanek, który jest strażakiem. Pokazał nam sprzęt strażacki i opowiedział o ciekawej pracy strażaka.
Wspólnie z innymi grupami z Naszego Przedszkola wzięliśmy udział w akcji „Sprintem do Maratonu”. Zdobyliśmy dyplomy i medale. Zaczęliśmy przygotowania do występu, który przygotowaliśmy z okazji Dnia Mamy i Taty.
Nasze zmysły pobudziła piosenka „Tańczy mama, tańczy tata”, której bardzo szybko się nauczyliśmy, akcentując metrum. Bawiliśmy się przy muzyce poważnej Bacha „Koncert na dwoje skrzypiec d-moll”.
Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne – prezenty dla mamy i taty.
Obserwowaliśmy, jak zaparza się herbata, co jest do tego potrzebne.
Tydzień IV. Ja i moi bliscy
Drodzy Rodzice!
Przez ten tydzień nadal kształtowaliśmy wartość dotyczącą wyrażania miłości do członków swojej rodziny. Szczególna uwagę zwróciliśmy na relacje pomiędzy dziećmi a rodzicami. Wiemy, że każdy w rodzinie ma nie tylko prawa, lecz również obowiązki. Znamy swoją bliższą i dalszą rodzinę. Umiemy umieścić jej członków w drzewie genealogicznym.
Z żuczkami Baby Beetles poznawaliśmy nazwy ulubionych zabaw naszych najbliższych w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Playtime”.
Potrafimy globalnie odczytać wyrazy: mama, tata, Kasia. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).
Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Bawiliśmy się w sklep, używaliśmy „zabawkowych” monet i banknotów.
Nasze zmysły pobudziła piosenka „Uśmiechnięta Mama” i "Tato, tato", przy których bawiliśmy się przez cały tydzień. Nauczyliśmy się pięknych wierszy dla mamy i taty, żeby zaprezentować nasze umiejętności podczas uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty. Zrobiliśmy pracę plastyczno-techniczną – „Portret moich Rodziców”. Dla naszych rodziców zrobiliśmy wyśmienite babeczki, które zaserwowaliśmy podczas pikniku rodzinnego w naszym ogrodzie.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
- Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o rodzinie.
- Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) oraz wyklaskiwanie rytmu.
- Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., dodawanie i odejmowanie w trakcie różnych czynności i zabaw.
- Zachęcanie do wspólnego spędzania czasu wolnego.
- Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
- Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.