Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

MAJ

Tydzień I. Baśnie, bajki, legendy

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą szacunku do Polski. Wyjaśniliśmy znaczenie świąt narodowych. Poznaliśmy znaczenie Konstytucji. Z okazji Święta Flagi przypomnieliśmy sobie symbole narodowe. Dowiedzieliśmy się co a wspólnego praca z szacunkiem do Polski i naszych rodaków. Opowiadaliśmy o swoich ulubionych bajkach, legendach. Znamy postacie z książek dla dzieci. Wiemy, co to jest morał i dlaczego jest on taki ważny.

Z żuczkami Baby Beetles określaliśmy cech bohaterów z bajek w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Hungry”.

Poznaliśmy głoskę ł. Potrafimy globalnie odczytać wyraz łapa. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Poznaliśmy liczbę 10. Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów.

Nasze zmysły pobudziła „Piosenka o książeczce”. Bawiliśmy się muzyką, wykorzystując utwór Beethovena „Marsz turecki”.

Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne: „Zwierzęta z wierszy” oraz „ Złota rybka”.

Dbamy o naszą złotą rybkę, pielęgnujemy ją – przestrzegamy dyżurów podczas karmienia i zmieniania wody w akwarium.         

W przyszłym tygodniu będą nam potrzebne zdjęcia rodzin dzieci. Bardzo prosimy o przygotowanie i przyniesienie fotografii.

 

Tydzień II. Książka – mój przyjaciel

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą szanowania książek. Znamy rolę książki w życiu codziennym. Opowiadaliśmy o swoich ulubionych książkach. Wiemy, że książki mogą wyglądać bardzo różnie. Wiemy, gdzie można kupić książki oraz jak nazywa się miejsce, gdzie można wypożyczyć książki. Znamy zasady obchodzenia się z książkami i je stosujemy.

Z żuczkami Baby Beetles określaliśmy cech bohaterów z bajek w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Birthday”.

Potrafimy globalnie odczytać wyraz książka. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 9, liczyliśmy w zakresie 9, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Potrafimy zapłacić przy użyciu liczmanów za bilety w teatrze. Poznaliśmy liczbę 0. Wiemy, że zero znaczy nic.

Nasze Przedszkole odwiedzili funkcjonariusze Straży Miejskiej. Opowiedzieli nam jak na co dzień dbają o nasze bezpieczeństwo i przestrzeganie przepisów.

Nasze zmysły pobudziła „Piosenka o książeczce”, której bardzo szybko się nauczyliśmy, akcentując metrum. Rozpoznawaliśmy brzmienie instrumentów w orkiestrze. Rozwiązywaliśmy zagadki słuchowe.

Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne: „Okładka ulubionej książki”, „Książki sensoryczne”.

Wiemy, jak powstaje książka, znamy zawody: grafik, pisarz, ilustrator, drukarz.

Umiemy robić papier czerpany.

 

Tydzień III. Rodzina razem się trzyma

Drodzy  Rodzice!

W tym tygodniu kształtowaliśmy wartość dotyczącą wyrażania miłości do członków swojej rodziny. Szczególną uwagę zwróciliśmy na relacje między dziećmi a rodzicami. Wiemy, że rodzice najmocniej kochają swoje dzieci, dlatego w dniu ich święta należą im się podarki. Sami zadbaliśmy o to, aby były one najpiękniejsze na świecie.

Z żuczkami Baby Beetles poznawaliśmy nazwy różnych aktywności języku angielskim, które możemy wykonywać z najbliższymi i bawiliśmy się przy piosence „Walk”.

Poznaliśmy głoskę h. Potrafimy globalnie odczytać wyraz hak. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Bawiliśmy się w sklep, używaliśmy „zabawkowych” monet i banknotów.

Odwiedził nas tata jednej z naszych koleżanek, który jest strażakiem. Pokazał nam sprzęt strażacki i opowiedział o ciekawej pracy strażaka.

Wspólnie z innymi grupami z Naszego Przedszkola wzięliśmy udział w akcji „Sprintem do Maratonu”. Zdobyliśmy dyplomy i medale. Zaczęliśmy przygotowania do występu, który przygotowaliśmy z okazji Dnia Mamy i Taty.

Nasze zmysły pobudziła piosenka „Tańczy mama, tańczy tata”, której bardzo szybko się nauczyliśmy, akcentując metrum. Bawiliśmy się przy muzyce poważnej Bacha „Koncert na dwoje skrzypiec d-moll”.

Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne – prezenty dla mamy i taty.

Obserwowaliśmy, jak zaparza się herbata, co jest do tego potrzebne.

 

Tydzień IV. Ja i moi bliscy

Drodzy Rodzice!

Przez ten tydzień nadal kształtowaliśmy wartość dotyczącą wyrażania miłości do członków swojej rodziny. Szczególna uwagę zwróciliśmy na relacje pomiędzy dziećmi a rodzicami. Wiemy, że każdy w rodzinie ma nie tylko prawa, lecz również obowiązki. Znamy swoją bliższą i dalszą rodzinę. Umiemy umieścić jej członków w drzewie genealogicznym.

Z żuczkami Baby Beetles poznawaliśmy nazwy ulubionych zabaw naszych najbliższych w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Playtime”.

Potrafimy globalnie odczytać wyrazy: mama, tata, Kasia. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Bawiliśmy się w sklep, używaliśmy „zabawkowych” monet i banknotów.

Nasze zmysły pobudziła piosenka „Uśmiechnięta Mama” i "Tato, tato", przy których bawiliśmy się przez cały tydzień. Nauczyliśmy się pięknych wierszy dla mamy i taty, żeby zaprezentować nasze umiejętności podczas uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty.  Zrobiliśmy pracę plastyczno-techniczną – „Portret moich Rodziców”. Dla naszych rodziców zrobiliśmy wyśmienite babeczki, które zaserwowaliśmy podczas pikniku rodzinnego w naszym ogrodzie.      

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o rodzinie.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) oraz wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., dodawanie i odejmowanie w trakcie różnych czynności i zabaw.
  • Zachęcanie do wspólnego spędzania czasu wolnego.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.