Aktywne słuchanie muzyki metodą Batti Strauss
"Le Basque" James Galoway
"Le Basque" James Galoway
Le Basque w wykonaniu Jamesa Galwaya (znanego wykonawcę fletu poprzecznego) stanowi doskonały przykład barokowej muzyki francuskiej. Kompozycja "Le Basque" jest przyjemna dla ucha, pełna wdzięku i elegancji, typowych dla barokowej muzyki francuskiej. Jest to znakomity przykład, jak artyści potrafią tworzyć wspó...
"Trish-trash Polka" Johann Strauss
"Trish-trash Polka" Johann Strauss
"Tritsch-Tratsch-Polka" Straussa to dynamiczny i radosny utwór, charakteryzujący się szybkim tempem, gwałtownymi zmianami dynamicznymi oraz charakterystycznym rytmem. Jest on idealnym przykładem muzyki tanecznej z epoki romantyzmu, która łączyła w sobie elegancję, wdzięk oraz bogactwo dźwięków. D...
Prowadzenie zajęć aktywnego słuchania muzyki z elementami metody Batii Strauss to skuteczny sposób na przybliżenie dzieciom muzyki klasycznej. Aktywność wyrażana jest poprzez udział dzieci w różnych formach umuzykalnienia: słuchanie muzyki, gesty, elementy pantomimy i dramy, grę na instrumentach perkusyjnych, instrumentach niekonwencjonalnych, ruch przy muzyce, taniec. Aktywne słuchanie muzyki ma przebieg zabawy, podstawowej formy aktywności dziecka w wieku przedszkolnym, gdzie umiejętności i doświadczenia dzieci zdobywają podczas 4 kolejnych etapów:
- Rytmizacja muzyki
- Ruch w przestrzeni
- Instrumentalizacja.
- Prezentacja utworu
Metoda Batii Strauss pozwala na aktywne uczestniczenie w utworze muzycznym. Najważniejsze jest to, aby dzieci słuchając muzyki zaakceptowały ją, polubiły i były na nią wrażliwe. Słuchanie muzyki metodą Batii Strauss integruje różne formy aktywności: ruch, taniec, gesty, elementy pantomimy i dramy, fabularyzację, śpiew, grę na prostych instrumentach muzycznych oraz instrumentach niekonwencjonalnych.