Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ogólnorozwojowy Trening Funkcji Poznawczych

Ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych w przedszkolu ma na celu wspieranie rozwoju poznawczego dzieci w wieku 3-6 lat. W tym okresie życia dzieci rozwijają swoje podstawowe zdolności poznawcze, takie jak pamięć, uwaga, język, myślenie oraz zdolności społeczne. Zajęcia te są zazwyczaj zaplanowane w formie zabaw i aktywności, które angażują dzieci i stymulują ich rozwój na wielu poziomach.

Charakterystyka zajęć:

  1. Zabawy rozwijające pamięć:

    • Zajęcia obejmują proste ćwiczenia pamięciowe, np. gry polegające na zapamiętywaniu i powtarzaniu sekwencji słów, obrazków lub liczb. Mogą to być np. gry typu "memory", gdzie dzieci muszą znaleźć pary takich samych obrazków, co stymuluje pamięć krótkotrwałą.
  2. Ćwiczenia na koncentrację i uwagę:

    • Zajęcia mogą zawierać zabawy, które wymagają od dzieci skupienia uwagi na zadaniu przez określony czas. Mogą to być np. gry, w których dziecko musi odnaleźć różnice między obrazkami, podążać za instrukcjami nauczyciela lub rozwiązywać proste zagadki.
  3. Trening spostrzegawczości:

    • W trakcie zabaw dzieci uczą się dostrzegać szczegóły i analizować różnice oraz podobieństwa. Przykładem może być układanie puzzli, zabawy w wyszukiwanie ukrytych przedmiotów lub obrazków, co rozwija zdolności analizy i percepcji wzrokowej.
  4. Rozwój myślenia logicznego:

    • Dzieci uczą się rozwiązywania prostych problemów logicznych i rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe poprzez gry takie jak układanie klocków w odpowiednich sekwencjach, rozwiązywanie zagadek czy gry matematyczne polegające na porównywaniu wielkości lub ilości.
  5. Stymulacja funkcji językowych:

    • Aktywności te mają na celu rozwijanie umiejętności językowych dzieci, takich jak rozpoznawanie liter i dźwięków, tworzenie słów, układanie zdań czy opowiadanie historii. Mogą to być zabawy w rymowanie, nazywanie przedmiotów, opisywanie ilustracji czy proste zagadki językowe.
  6. Zabawy wspierające koordynację wzrokowo-ruchową:

    • Trening funkcji poznawczych w przedszkolu obejmuje również ćwiczenia, które angażują ciało, np. rysowanie, kolorowanie, budowanie z klocków, co rozwija nie tylko umiejętności manualne, ale także współpracę między okiem a ręką.
  7. Rozwój zdolności społecznych i emocjonalnych:

    • Zabawy grupowe, które wymagają współpracy, dzielenia się, słuchania instrukcji i czekania na swoją kolej, wspierają rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych, co również pozytywnie wpływa na rozwój poznawczy dziecka.
  8. Kreatywne zadania:

    • Dzieci biorą udział w zajęciach twórczych, takich jak rysowanie, malowanie, układanie historyjek obrazkowych czy budowanie modeli, co rozwija ich wyobraźnię oraz zdolność myślenia abstrakcyjnego.
  9. Indywidualizacja treningu:

    • Zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych każdego dziecka. Nauczyciele obserwują dzieci i wprowadzają ćwiczenia, które pomagają wzmacniać te obszary, które wymagają większego wsparcia.

Cele treningu:

Celem ogólnorozwojowego treningu funkcji poznawczych w przedszkolu jest stworzenie solidnych podstaw dla przyszłego rozwoju intelektualnego i emocjonalnego dziecka. Poprzez stymulację funkcji poznawczych w wieku przedszkolnym, dzieci lepiej radzą sobie w nauce, szybciej przyswajają nowe informacje, rozwijają zdolności komunikacyjne oraz społeczne, a także uczą się samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów.