Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Z Ekologią za Pan Brat

Zajęcia ekologiczne w przedszkolu mają na celu kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci poprzez zabawę i praktyczne działania. Dostosowane do wieku dzieci, obejmują tematy takie jak segregacja odpadów, oszczędzanie wody, ochrona roślin i zwierząt czy zrównoważony rozwój. Zajęcia często polegają na sadzeniu roślin, sprzątaniu, eksperymentach przyrodniczych oraz tworzeniu przedmiotów z odpadów. Dzieci uczą się szacunku do przyrody przez angażowanie zmysłów, zabawy i naśladowanie postaw nauczycieli. Współpraca z rodzicami i lokalną społecznością także wspiera edukację ekologiczną.

Charakterystyka zajęć:
  • Dostosowanie do wieku dziecka: W przedszkolu zajęcia są najczęściej oparte na zabawie, w której dzieci uczą się o ekologii poprzez angażujące i kreatywne formy, takie jak piosenki, gry, zabawy ruchowe, prace plastyczne czy doświadczenia przyrodnicze.
  • Zajęcia praktyczne: Zajęcia ekologiczne często mają charakter praktyczny, co oznacza, że dzieci aktywnie uczestniczą w procesie nauki. Może to obejmować sadzenie roślin, dbanie o przedszkolny ogródek, zbieranie odpadów, organizowanie wycieczek do lasu lub na łąki, a także projekty związane z recyklingiem (np. tworzenie nowych przedmiotów z odpadów). Dzieci mogą także wykonywać proste eksperymenty przyrodnicze, które pozwalają im lepiej zrozumieć procesy zachodzące w naturze.
  • Zabawa i kreatywność: W przedszkolu kluczowym elementem jest zabawa, dlatego zajęcia ekologiczne często przybierają formę gier, teatrzyków czy przedstawień. Dzieci mogą angażować się w role ekologów, naukowców, zwierząt, roślin lub innych postaci związanych z naturą. W ten sposób uczą się o ochronie środowiska, jednocześnie rozwijając swoją wyobraźnię i kreatywność.
  • Edukacja przez przykład: Przedszkole pełni rolę wzorca, dlatego nauczyciele powinni również sami dbać o środowisko, by dzieci mogły obserwować ich postawy i naśladować je. Dbałość o segregowanie śmieci, oszczędzanie wody, korzystanie z naturalnych materiałów i zasobów w przedszkolu to świetny sposób na naukę przez przykład.
  • Zaangażowanie zmysłów: Zajęcia ekologiczne często angażują zmysły dzieci (wzrok, dotyk, węch, smak i słuch). Przykładem mogą być spacer po lesie, zbieranie liści, rozpoznawanie zapachów roślin czy obserwowanie małych zwierząt. Dzieci uczą się szacunku do przyrody poprzez bezpośredni kontakt z nią.