Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

LISTOPAD

Tydzień I. Nasza mała ojczyzna

Drodzy Rodzice!

Na początku listopada  rozmawialiśmy o miłości do ojczyzny w kontekście lokalnym – naszej miejscowości i regionu. Omawialiśmy sposoby budowania domów, porównywaliśmy domy wiejskie i miejskie dawniej i dziś; przypominaliśmy sobie adresy oraz zasady podawania ich obcym osobom. Rozmawialiśmy na temat lokalnych urzędów oraz miejsc użyteczności publicznej, zadaniami ludzi, którzy w nich pracują. Pszczółki poznały kilka strojów i tańców ludowych z różnych regionów Polski. Bawiliśmy się z „Zoom’em” przy piosence „Dance” i poznaliśmy znaczenie słowa dance. Wspólnie obserwowaliśmy przyrodę w okolicy, w tym w ogrodzie przedszkolnym.  Dzieci poznały głoskę d. Wyszukiwały ją w podanych wyrazach. Czytały globalnie wyraz dom. Przeliczały elementy, dodawały je i odejmowały. Grały w gry dydaktyczne. Bawiły się przy melodii walczyka, poleczki i krakowiaka, nauczyliśmy się śląskich zabaw i tańców: „Miotlarz” i „Koziorajka”. Zaczęliśmy przygotowania do uroczystości z okazji Święta Niepodległości

 

 

Tydzień II. Mój dom Polska

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o miłości do ojczyny. W poznawaniu naszego kraju pomagał nasz nam Kochany Miś Czytulek, który jak zawsze miał dla nas ciekawe zabawy i zagadki do rozwiązania. Dzieci poznały historię powstania państwa oraz jego pierwszego władcę – Mieszka I. Wysłuchały legendy o białym orle. Przypominaliśmy sobie jak wyglądają symbole narodowe, godło, Hymn, flaga; jak należy się zachować podczas słuchania Hymnu narodowego. Przyglądaliśmy się Warszawie, jej zabytkom, wymienialiśmy miejsca, które znamy, w których dzieci były; poznaliśmy stara i nowoczesną Warszawę z drapaczami chmur, z metrem itd. Interesowaliśmy się sławnymi Polakami. Pszczółki obejrzały obraz Jana Matejki, improwizowaliśmy ruchem do mazurka Fryderyka Chopina. Wraz z Zoom’em poznaliśmy piosenkę „Ball”. Obserwowaliśmy niebo podczas rozmów o Koperniku, nieobca była nam też rozgrzewka Kamila Stocha, rozmawialiśmy o św. Janie Pawle II. Poznawaliśmy mapę Polski. Śpiewaliśmy piosenkę o Polsce. Wykonaliśmy eksperyment, w którym zmieszały się barwy ojczyste. Pszczółki pięknie zaprezentowały postawę patriotyczną podczas uroczystości z okazji Święta Niepodległości. Czytaliśmy globalnie wyrazy: godło, flaga, Polska; przeliczaliśmy, dodawaliśmy i odejmowaliśmy, graliśmy w gry dydaktyczne.

 

Tydzień III. Moje hobby

Szanowni Rodzice!

W tym tygodniu  poznawaliśmy sposoby spędzania wolnego czasu. Zapoznaliśmy się z określeniem hobby. Omawialiśmy czynności, których wykonywanie sprawia radość, daje odprężenie i zapewnia relaks, a także dzięki którym dowiadujemy się więcej o otaczającym nas świecie, zdobywamy nowe umiejętności. Zoom pokazał nam swoją ulubioną zabawę „I Hiding!”. Bardzo lubimy się w nią bawić. Poznaliśmy kolejną wartość – pomysłowość. W ciągu całego tygodnia szukaliśmy ciekawych pomysłów i rozwiązań w różnych dziedzinach: kultury, sztuki, sportu itp. Przypominaliśmy zasady korzystania z Internetu przez dzieci oraz właściwego zachowania się w kinie i teatrze. Czytaliśmy globalnie wyraz ekran, szukaliśmy głoski e. Klasyfikowaliśmy obiekty, tworzyliśmy kolekcje, przeliczaliśmy przedmioty, poznaliśmy liczbę 3, szukaliśmy kolekcji w przyrodzie, poznaliśmy różne minerały i kamienie szlachetne. Poszukiwaliśmy złota, by dowiedzieć się, skąd się ono wzięło w rzece oraz dlaczego płukanie jest powszechnie i od dawna wykorzystywanym sposobem na pozyskiwanie tego drogocennego kruszcu. Śpiewaliśmy piosenkę o hobby, bawiliśmy się w echo rytmiczne, przypominaliśmy budowę piosenki: zwrotki i refren. Wykonaliśmy prace plastyczne, wykorzystując różne techniki plastyczne. Graliśmy w gry stolikowe i planszowe.

 

Tydzień IV. Ulubione zajęcia 

Drodzy Rodzice!

W  ostatnim tygodniu listopada kontynuowaliśmy tematykę hobby, zainteresowań, traktowaliśmy ją jako impuls do zaciekawienia dzieci światem i rozbudzania w nich chęci poznawczych.  Poznaliśmy zainteresowania kolekcjonerskie znanego pisarza Juliana Tuwima. Dowiedzieliśmy się dużo o pszczołach, o wietrze i jego wykorzystaniu w różnych dziedzinach życia człowieka, sprawdzaliśmy, jak wygląda i czy pachnie powietrze. Czytaliśmy globalnie wyraz ul, szukaliśmy głoski u w wyrazach. Klasyfikowaliśmy obiekty, tworzyliśmy kolekcje, przeliczaliśmy przedmioty, ustawialiśmy je po kolei i numerowaliśmy. Śpiewaliśmy piosenkę „A ja patrzę, a ja słucham”, bawiliśmy się w echo rytmiczne, przypominaliśmy budowę piosenki: zwrotki i refren. Wykonaliśmy prace plastyczne, wykorzystując różne techniki plastyczne. Graliśmy w gry stolikowe i planszowe. Wraz z Zoom’em bawiliśmy się przy piosence „Here I am!”

 

 

PROPOZYCJE ZABAW I FORM SPĘDZANIA CZASU W GRONIE RODZINNYM:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o rodzajach hobby, zainteresowaniach dzieci i dorosłych, możliwościach ich realizacji.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.; ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich; utrwalanie liczebników 1, 2, 3, np. w trakcie pobytu w parku czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, ich talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, dzieł sztuki, słuchanie muzyki, wyjście do filharmonii, teatru, kina, wspólne spędzanie czasu na hali sportowej, korzystanie z Internetu jako źródła pomysłów na kreatywne zabawy z dzieckiem itp.
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.