Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

KWIECIEŃ

Tydzień I. Święta, święta, biją dzwony

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu rozmawialiśmy o radości z nadchodzących Świąt i spotkań w gronie rodziny. Dzieci poznały wielkanocne tradycje, dowiedziały się, że okres przedświąteczny to czas wielkich porządków. Poznały zwierzęta, które kojarzą się z Wielkanocą i zrobiły wielkanocne dekoracje. Dowiedziały się, jak rozpoznać, czy jajko jest świeże. Posialiśmy Wielkanocny owies.

Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski, a chętne dzieci wyszukiwały w nich litery.

Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 9, liczyły w zakresie 9, porównywały liczebności zbiorów. Bawiły się figurami geometrycznymi i utrwalały znajomość ich nazw.

Przedszkolaki nauczyły się piosenki „Śmigus-dyngus” i brały udział w zabawach ruchowych. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Wielkanocne kartki”, „Wielkanocny bukiet – dekoracja stołu wielkanocnego”.

 

 

Tydzień II. Wielkanoc

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o radości z nadchodzących Świąt i spotkań w rodzinie. „Pszczółki” poznały wielkanocne tradycje, w tym potrawy, znaczenie produktów w koszyczku wielkanocnym oraz tradycję śmigusa-dyngusa. Badały zawartość jajka – dowiedziały się, jak rozpoznać jajko ugotowane od surowego. Posialiśmy rzeżuszkę.

Z żuczkami Baby Beetles uczyliśmy się zwrotów grzecznościowych w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Good Morning”.

Dzieci szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski, a chętne dzieci szukały w nich liter.

Przedszkolaki układały rytmy dwu-, trzy- i czteroelementowe. Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 9, liczyły w zakresie 9, porównywały liczebności zbiorów. Bawiły się figurami geometrycznymi i podawały ich nazwy.

Śpiewały piosenkę „Śmigus-dyngus” i brały udział w zabawach muzycznych. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Wielkanocna kompozycja” i „Nasze pisanki”.

 

 

Tydzień III. Z kulturą za pan brat

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą szeroko rozumianej kultury. Wiemy, co to znaczy być kulturalnym. Wiemy, jak należy zachować się w miejscach publicznych takich jak kino, teatr, muzeum. Wiemy, jak należy zachować się na koncercie zarówno muzyki rozrywkowej, jak i poważnej. W codziennych sytuacjach wykorzystujemy zwroty grzecznościowe.

Z żuczkami Baby Beetles uczyliśmy jakie czynności wykonujemy o różnych porach w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Tick Tock”.

Poznaliśmy głoskę f. Potrafimy globalnie odczytać wyraz fotel. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską f, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Poznaliśmy liczbę 10. Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów.

Nasze zmysły pobudziła piosenka „Grzeczne słówka”, której bardzo szybko się nauczyliśmy, akcentując metrum. Rozpoznawaliśmy brzmienie instrumentów w orkiestrze.

Sami robiliśmy pracę plastyczno-techniczną – komiks „Grzeczne słówka”

 

 

Tydzień IV. Jestem kulturalny

Drodzy Rodzice!

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą szeroko rozumianej kultury. Wiemy, co to znaczy być kulturalnym przy stole. Wiemy, jak należy zachować się w miejscach publicznych (sklep). Wiemy, że kultura to też nasze zachowania proekologiczne. W codziennych sytuacjach wykorzystujemy zwroty grzecznościowe. Poprzez różnego rodzaju zabawy pobudzające zmysły nauczyliśmy się określać, gdzie kupuje się określone produkty.

Z żuczkami Baby Beetles uczyliśmy się zwrotów grzecznościowych w języku angielskim i bawiliśmy się przy piosence „Good Morning”.

Potrafimy globalnie odczytać wyrazy: sklep spożywczy, sklep odzieżowy, sklep obuwniczy. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Potrafimy zapłacić za pomocą liczmanów za bilety w teatrze. Potrafimy odszukać swoje miejsce na widowni – znajdujemy rząd i fotel (odczytujemy informacje z biletu).

Śpiewaliśmy piosenkę „Grzeczne słówka”, tańczyliśmy układ choreograficzny do piosenki „Siała baba mak”. Rozpoznawaliśmy brzmienie instrumentów w orkiestrze.

Samodzielnie robiliśmy pracę plastyczno-techniczną pt.: „Wykorzystujemy surowce wtórne do produkcji zabawek”. Zorganizowaliśmy wystawę dla naszych najbliższych. Zadbaliśmy o miłą atmosferę podczas wystawy oraz o coś pysznego do jedzenia.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o kulturalnym zachowaniu się w miejscach publicznych i wobec siebie.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) oraz wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., dodawanie i odejmowanie w trakcie różnych czynności i zabaw.
  • Zachęcanie do wspólnego odwiedzania miejsc związanych z kulturą: kin, teatrów, domów kultury, muzeów.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.