Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

PAŹDZIERNIK

Tydzień I. Idzie jesień przez świat

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu podziwialiśmy piękno przyrody. Ustaliliśmy, że każdy z nas może inaczej odbierać piękno, a to, co podoba się jednej sobie, niekoniecznie musi podobać się innej. Poznawaliśmy elementy ekosystemów lasu i parku. Uwagę skierowaliśmy na gatunki drzew – rozpoznawaliśmy ich liście i owoce, podziwialiśmy jesienne barwy. Dzieci dowiedziały się, dlaczego liście zmieniają kolor. Przedszkolaki poznały głoskę m. Podczas zabaw wyszukiwały głoskę w podanych słowach. Pszczółki poznały także liczbę 1. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-elementowe. Poznaliśmy wesołego żuczka o imieniu „Zoom” i bawiliśmy się wspólnie przy piosence „Let’s play!”. Rozpoczęliśmy przygodę  z „Małym Misiem w świecie wielkiej literatury”. Pszczółki śpiewały piosenkę „Malowała jesień”, wykonały pracę plastyczną „Jesienne liście”. Wspólnie wybraliśmy się do teatru na przedstawienie „Tymoteusz wśród ptaków.”

 

Tydzień II. Jesienna przyroda

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o pięknie przyrody. Dzieci poznawały kolejne elementy elementów lasu i parku – tym razem uwagę skierowaliśmy na zwierzęta. Poznawaliśmy ich gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu oraz sposoby, w jakie zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym zwierzętom zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Rozmawialiśmy o gatunkach ptaków, które odlatują z Polski na zimę. Dzieci obserwowały przyrodę w ogrodzie przedszkolnym i na spacerach. Z naszym zielonym przyjacielem Zoom’em bawiliśmy się przy piosence „Go!Stop!”. Pszczółki poznały głoskę l, wyszukiwały ją w podanych wyrazach. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1- i 2-elementowe. Dzieci śpiewały piosenkę „Malowała jesień”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych do piosenki, grały na wybranych instrumentach muzycznych. Poznaliśmy piosenkę „Autumn is here again”. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Jesienne zwierzaki - liściaki”

 

Tydzień III. Koszyk Pani Jesieni

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu rozmawialiśmy o pracowitości, w tym pracowitości zwierząt, np. mrówek. Poznawaliśmy cechy różnych owoców – ich smak, zapach, kolor, zastosowanie. Dowiedzieliśmy się też, jak są zbudowane niektóre owoce i grzyby. Obserwowaliśmy przyrodę w okolicy przedszkola i w ogrodzie przedszkolnym, zbieraliśmy liście, szyszki, patyki, kasztany oraz inne skarby jesieni i wykorzystywaliśmy je nie tylko do prac plastycznych, ale również do przeliczania, klasyfikowania i kodowania. Z naszym przyjacielem Zoom’em bawiliśmy się przy piosence „Jump! Clap”. Dzieci poznały głoskę t. wyszukiwały ją w podanych wyrazach i nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz tata. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-, 2-elementowe i większe.  Przedszkolaki grały w gry dydaktyczne, bawiły się przy piosence „Autumn is here again.”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, grały na instrumentach muzycznych. Wykorzystaliśmy dary jesieni i zrobiliśmy pyszne i zdrowe soki.

 

 

 

Tydzień IV. Skarby jesieni

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat pracowitości. Skoncentrowaliśmy na przygotowaniach człowieka do zimy – sposobach przetwarzania i przechowywania owoców, warzyw, grzybów i innych darów jesieni. Dzieci poznały pracę pszczelarza. Szukały w najbliższym otoczeniu postaci oraz bohaterów opowiadań charakteryzujących się pracowitością. Wspólnie obserwowaliśmy przyrodę na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym. Wraz z Zoom’em bawiliśmy się przy piosence „My car”. Przedszkolaki poznały głoskę i. Wyszukiwały głoski w wyrazach o nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz igła. Przeliczały elementy w zbiorach, dodawały je i odejmowały. Poznały liczbę 2. Wspólnie graliśmy w gry dydaktyczne, bawiliśmy się przy utworze „Czardasz” Vittorio Monti’ego. W tym tygodniu wybraliśmy się w podróż do Francji. Pszczółki dowiedziały się, w której części Europy leży Francja i jakie są jej symbole narodowe. Poznały stolicę Francji – Paryż i jego zabytki. Zapoznały się z kulturą francuską, w tym charakterystycznymi dla tego kraju utworami muzycznymi. Miały okazję spróbować dania kuchni francuskiej , a także same wykonały smakołyki z ciasta francuskiego. Na koniec odbył się barwny pokaz mody, podczas którego dzieci pięknie i odważnie zaprezentowały przygotowane wraz z rodzicami stroje. Dzieci wykonały prace plastyczne: „Jesienne leśnodinozaury” i „Skarby jesieni” Wspólnie piekliśmy ciasteczka i kisiliśmy warzywa.

 

 

PROPOZYCJE ZABAW I FORM SPĘDZANIA CZASU W GRONIE RODZINNYM:

 

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o zmianach zachodzących w przyrodzie.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła w różnych tekstach; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i.
  • Przeliczanie przedmiotów, segregowanie przedmiotów według określonych cech: koloru, wielkości.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach w miarę sprzyjających warunków pogodowych.